Vakbeurs Beauty2Buy: coffee time met ANBOS!
dinsdag 25 oktober 2022
ANBOS koos dit najaar voor een opvallende presentatie op de vakbeurs Beauty2Buy. In plaats van een traditionele beursstand ontving ANBOS haar leden op een sfeervol terras met een authentieke Italiaanse Piaggio koffie TukTuk.
Bezoekers konden hier verschillende, verse koffiesoorten laten maken door een professionele barista, zoals espresso’s, cappuccino’s en latte macchiato’s. Een echte eyecatcher, die laat zien waar ANBOS voor staat: ontmoeten en verbinden. “We vonden dit zo’n leuk idee,” vertelt ANBOS-voorzitter Jantine van ’t Klooster enthousiast. “Een mobiele koffiebar is sfeervol, gastvrij en toegankelijk. Dat past helemaal bij ANBOS.”
Ludiek
Afgelopen voorjaar stond ANBOS niet op de vakbeurs. Dit najaar wilde de brancheorganisatie graag haar leden weer verwelkomen. Medewerkers deelden op het ANBOS-terras lekkere macarons uit met ANBOS-logo. En op vertoon van hun ANBOS-lidnummer konden leden een gratis, verse koffie laten bereiden in de Italiaanse Piaggio koffie TukTuk.
Jantine: “We wilden ons de voorgaande beurseditie op een andere manier presenteren, maar dat bleek helaas niet mogelijk. Toen de huidige beursorganisatie met het idee kwam van een ANBOS-terras met authentieke koffie TukTuk in ANBOS-kleuren, waren we meteen om. De koffie TukTuk is een toegankelijke en ludieke manier om ANBOS-leden en belangstellenden te ontvangen en te informeren over onze dienstverlening. We merkten duidelijk dat onze aanwezigheid op de beurs werd gewaardeerd. We hebben veel mensen gezien en leuke gesprekken gehad. Uiteraard onder het genot van een kopje koffie of thee!”
Ontmoetingsmoment
Ook ANBOS-medewerker Marjan de Wit, die inmiddels alweer ruim 14 jaar werkzaam is bij de organisatie, kijkt positief terug op de beursdeelname. “Op 12 september hebben we een succesvol ledenevent georganiseerd, waar we veel leden hebben gezien en gesproken. Door op de najaarsbeurs Beauty2Buy te gaan staan, wilden we een tweede ontmoetingsmoment creëren voor leden en potentiële leden. Het is voor ANBOS belangrijk om zichtbaar te zijn. Bovendien is het goed om elkaar fysiek weer te kunnen zien.
We hebben veel positieve reacties gekregen op de ANBOS koffie TukTuk. Mensen waren positief dat we weer op de beurs stonden. We hebben leuke gesprekken gehad, onder meer over de coronaperiode en hoe mensen die ervaren hebben, het ondernemerschap en uiteraard ook over de meerwaarde van het ANBOS-lidmaatschap. Er komt veel op schoonheidsspecialisten af, bijvoorbeeld op het gebied van wet- en regelgeving.
Niet iedereen weet wat ANBOS allemaal doet om haar leden hierbij te ondersteunen. Als je dat op de beurs toelicht, zie je dat mensen toch positiever gaan denken over een lidmaatschap. Ook daarvoor doen we het!”