ANBOS bereikt 5,7 miljoen luisteraars met consumentencampagne
woensdag 08 maart 2023
Wij willen onze leden die meegedacht hebben over het concept en de consumentencampagne van 2022 veelvuldig gedeeld en geliket hebben op social media ontzettend bedanken. Zonder jullie hadden we dit niet kunnen doen, samen hebben we dit tot een groot succes gemaakt!
Een witte jas maakt je nog geen schoonheidsspecialist
Voor de consumentencampagne in 2022 is groots uitgepakt. De campagne had tot doel bewustwording te creëren bij ANBOS-leden, specialisten en vrouwelijke consumenten die geïnteresseerd zijn in schoonheidssalons en behandelingen. De video commercial werd gemaakt in samenwerking met leden uit de ANBOS Denktank. Het is een ludieke film geworden met een duidelijke boodschap: kies voor de gediplomeerde ANBOS-schoonheidsspecialist, dan ben je er zeker van dat je in deskundige handen bent. Het project is uitbesteed aan een creatief bureau dat voor ons aan de slag is gegaan met het maken van een consumentenfilm met hieruit voortvloeiende “bumper video’s” en testimonials.
Ook werd er een radiospot gemaakt met dezelfde insteek. De radiospot was in november 2 weken 4 keer per dag te horen op zender QMusic. We hebben hiermee maar liefst 5,7 miljoen luisteraars bereikt! De online advertentiecampagne voor de commercial van ANBOS liep tot 31 januari 2023 en bereikte met succes meer dan 634.000 mensen, zorgde voor meer dan 1,7 miljoen vertoningen en 185.000 videoweergaven. De gebruikte kanalen voor de campagne waren YouTube, Google Zoekadvertenties en Facebook en Instagram.
Wij zijn super enthousiast over deze resultaten en hopen in 2023 weer een spetterend succesvolle campagne op te zetten!