Menu

In de media – Blijvende littekens naar aanleiding van HIFU behandeling

vrijdag 28 juni 2024

Vandaag verscheen er in het Brabants Dagblad een artikel over blijvende littekens naar aanleiding van een HIFU behandeling bij een schoonheidssalon. Een zeer kwalijke zaak, zeker omdat wij vanuit onze vereniging vooral erkenning en kwaliteit willen laten zien van ons mooie vak.

In de media – Blijvende littekens naar aanleiding van HIFU behandeling

Het ANBOS lidmaatschap staat voor kwaliteit en professionaliteit. Leden die hier misbruik van maken of zeer onzorgvuldig te werk gaan horen niet bij onze vereniging thuis. Klanten moeten immers kunnen vertrouwen op een goede en veilige behandeling. Er is een uitgebreide klachtenprocedure en toegang tot een geschillencommissie voor klanten van een ANBOS salon. Die zijn er niet alleen om te voldoen aan wetgeving binnen de zorg, maar helpen ook om als brancheorganisatie te kunnen acteren als het fout gaat. Daar gaat wel een grondig onderzoek aan vooraf. Naar aanleiding van uitspraken van die commissie kunnen wij stappen ondernemen en een lid zelfs royeren. Er kunnen dus zeker consequenties verbonden zijn aan onzorgvuldig handelen.

Risicovolle behandelingen

Al enige tijd doet ANBOS veel onderzoek naar (mogelijke) risicovolle behandelingen die door schoonheidsspecialisten uitgevoerd worden. De technieken volgen elkaar snel op of worden soms gecombineerd. Ook de techniek die bij ‘HIFU’ wordt toegepast is een relatief nieuwe behandeling. De ontwikkeling van protocollen gaat soms niet zo snel als het gebruik van de technieken zelf. Bij élke behandeling die je doet moeten echter zeker de basisafspraken in acht genomen worden: een goede intake, goede afspraken een informed consent en vooral het aanpassen van je behandeling als de huid anders reageert dan verwacht.

Laat je goed voorlichten

Aan de klant willen we meegeven, laat je goed informeren over een specialistische schoonheidsbehandeling. Vraag gerust door als je twijfelt of ergens vragen over hebt. Gaat het te snel of wordt er geen grondige intake gedaan, dat zijn alarmbelletjes. Raadpleeg onze website of bel gerust met één van onze medewerkers. Op onze website zullen we de lijst met behandeltypen verder aanvullen. En specifiek over HIFU, daar doen we nader onderzoek naar.

Voor meer informatie over onze klachtenprocedure verwijzen we je graag naar Klachtenregeling consumenten | Anbos.

Terug naar nieuwsoverzicht
Chat on WhatsApp
Ja, ik accepteer cookies.

Deze website gebruikt cookies onder andere om u een optimale gebruikerservaring te bieden.